środa, 25 września 2013

Pojagi

Na ostatnich warsztatach z farbowania tkanin zauroczył mnie wiszący na ścianie patchwork z przezroczystych tkanin w wykonaniu Anny Sławińskiej:


Ten obrazek nie oddaje jego rzeczywistego wyglądu.
Dzisiaj dowiedziałam się, że poznam technikę jego wykonania  na październikowym kursie szycia patchworku i że ta technika nazywa się "pojagi". Więcej na ten temat:
 http://www.szkolapatchworku.pl/nasze-zaj-cia/kalendarz-zaj/index.php/;focus=AZPLPR_cm4all_com_widgets_EventCalendar_673660&path=show?m=d&a=20130924104806-5537&cp=1#AZPLPR_cm4all_com_widgets_EventCalendar_673660
Ciekawie zapowiadają się również w listopadzie: krajobrazy i szycie po łuku.
Już nie mogę doczekać się na te spotkania.

Przykłady pojagi można również zobaczyć:
https://www.google.pl/search?q=pojagi&client=firefox-a&hs=H5W&rls=org.mozilla:pl:official&channel=fflb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=OitEUoWwO8r64QSc94GoBw&ved=0CCwQsAQ&biw=1024&bih=596&dpr=1

2 komentarze:

  1. Szkoda ,że zdjęcie jest kiepskie i nie oddaje rzeczywistego uroku patchworku, ale Ty wykonasz swój to przyglądnę się temu z bliska .Sama nazwa brzmi inspirująco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jolu, pytałaś mnie jakiś czas temu o mój sweterek na blogu, także po pewnym czasie użytkowania mogę ci teraz odpowiedzieć: włóczka 100% merino nie mechaci się ani troszeczkę, jest rewelacyjna, sprężysta i mięciutka. Niestety, mój sweterko-płaszczyk bardzo się rozciągnął, może ze względu na to, że był taki duży i ciężki, nie wiem, w każdym razie jego rozmiar okazał się w trakcie noszenia dużo większy niż był wyjściowy. Musiałam go spruć, bo nie było innej rady, robię teraz podwójną nitką i grubymi drutami, za jakiś czas będę pewnie mogła pokazać na blogu. Aha, jeśli chodzi o włóczki to mieszanina wełny z akrylem chyba zawsze będzie się mechacić, bo taki jest po prostu akryl, także jeśli zależy ci na "gładkości" to polecam 100% wełnę z merynosów, jest miękka, nie gryzie, no i nie mechaci się, przynajmniej mi się to jeszcze nigdy nie zdarzyło. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń